andre, tredje, fjärde, femte och sjätte

Min fotoutmaning rullar på och jag börjar verkligen förstå farför det heter utmaning. Igår var inspirationen för att ta fram kameran verkligen på noll. Jag var nära att missa hela alltet igår då jag fulständigt struntade i det hela dagen och sedan helt plötsligt så skulle jag sova. Och när jag sa tidigare att jag lovade att jag skulle lägga ner tid på varje bild så ljög jag stort. Vissa har jag ägnat tid och tankar åt medan andra (tex den ifrån igår) tog jag snabbt för att kunna gå och sova.
 
2/1-13
Dagens outfit
 
Det var en slapp dag och jag gick runt i våra nya klasströjor. Det är den goaste tjocktröja jag har haft på länge.
Texten på famsidan är "Homework kills trees stop the madness".
3/1-13
Moln
 
Det var en grå dag och ända fram tills det precis skulle mörkna så låg det ett molntäcke över oss som var helt nyans löst och enfärgat grått. Som tur var så sprack det upp senare. Annars hade det blivit en extrem tråkig dag att fotografera moln, kunde lika gärna fotograferat ett grått A4 och fått samma resultat som förmidagens himmel.
 
4/1-13
Något grönt
 
Jag vill gärna att bliderna ska ha en koppling till dagen. Och den här dagen så fick det bli en ganska långsökt bild. Temat var något grön och jag hade inte stött på något grönt på hela dagen. Men när jag sitter där sedan och gör min NO läxa så tänker jag att No är grönt. Jag jobbar även med solenergi för tillfället vilket är en grön energikälla och för att göra det hela extra tydligt så strök jag under några viktiga saker med en grän överstryknings penna. :)
 
5/1 -13
Fågelperspektiv
 
Och detta blev då resultatet av att sent komma på "Shit, Fågelperspektiv" när man ka sova. Klockan var runt 22, jag hade precis sett klart filmen 'Mamma Mia' och jag var supertrött. En bra sak är att jag har fått väldigt bra insyn i hur mycket roligare en bild kan bli om man håller kameran mot taket istället för i normalhöjd. Perspektivet spelar roll.
 
6/1-13
Grodprespektiv
 
Jag har fortfrarande inte lärt mig att rotera bilder. Hur jag än gör så hamnadr de ändå på tvär. Dagens tema gick också på perspektiv. Men denna gång ifrån marken. Att jag fick med så många linjer i bakgrunden tror jag bidrog till att jag fick ett sådant djup i bilden.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0