"eller är det jag som fått en annan lins, på min ögonglob, som färgar allt jag minns"

Bilderna hittade jag på weheartit
 
Söndagslista

Nämn något som gjorde dig glad igår: Dobbido kl 8. Stor favorit då jag kan sjunga med för full hals.
 
Vad gjorde du kl 08 i morse? Sov som en stock.
 
 
Vad gjorde du för 15 min sedan? Övningskörde
 
 
Det sista du sa högt? "eller är det jag som fått en annan lins, på min ögonglob, som färgar allt jag minns"  Klara Andén – Halmstad
 
 
Det senaste någon sa till dig: Okej -Anna
 
 
Vad var det senaste du åt? Physalis
 
 
Vad var det senaste du köpte? En tablettask och en flaska vatten.
 
 
Vad är det för färg på din ytterdörr? Vit.
 
 
Vad är det för väder hos dig nu? Grådaskit, påväg att mörkna och en fruktansvärd blåst.
 
 
Godaste glassmaken? Lakris eller någon syrlig sorbet.
 
Sover du tungt?  Som en sten.
 
 
Drömmer du mardrömmar? Ytterst sällan som tur är
 
 
Vad ser du om du tittar till höger? En lampa, ett fönster och ett skrivbord allt inne på syrrans rum.
 
 
Höger el vänsterhänt? Högerhänt.
 
 
Favoritgodis? Lakris i alla dess former.
 
 
Hur många kuddar sover du med? 1 st
 
 
Morgon eller nattmänniska? Nattmänniska
 
 
Vad är viktigt för dig? Nära och kära.
 
Är du kittlig? Otroigt
 
 
Snarkar du? Andas tungt*
 
Stökigt el välstädat? Välorganiserat kaos.
 
 
Vad gör dig glad? Onödig fakta och goa listor.
 
 
Vilket var (är*) ditt bästa ämne i skolan? Är helt Ok på det mesta.
 
 
Bästa grönsak? Physalis
 
Vad är det bästa med söndagar? Lågt tempo.
 
 

Kom på att den textraden skulle bli utmärkt som inläggsrubrik då
de alltid är så svåra att komma på. Sen snubblade jag över denna lista på två
ställen (här och här) och kände "Yes! Äntligen har jag något att skriva till min rubrik.
Sagt och gjort. Är det inte fantastiskt med listor?
 
 
idag
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0